Het Vriendin Nieuwjaarsdieet

vriendin-cover1

GEZOND AFVALLEN ZONDER CRASHDIEET

Dit levert het Vriendin Nieuwjaarsdieet je op:

* Je wordt slanker én strakker

* Je slaapt beter

* Het vermindert snaaitrek

* Je hebt geen last meer van energiedips, een opgeblazen gevoel of winderigheid

* Je krijgt er een stralende huid van én minder rimpels!

Wil jij deze maand 1 kilo per week afvallen? Dat kan! In Vriendin en online lees je 4 weken lang dieettips, slanke en lekkere recepten en top workouts. Zo ben je snel weer back in shape.

Na de feestdagen is je lichaam vaak gewend geraakt aan grotere porties. Daardoor merk je de natuurlijke hongersignalen van je lichaam minder goed op.

Voedingsdeskundige en health coach Fleur Voerman:Wanneer je teveel eet, negeer je op dat moment de verzadigingssignalen van je lichaam. Je merkt dus minder goed dat je trek hebt of juist vol zit. Door weer terug te schakelen naar kleinere porties, kun je dit resetten.”

Het Nieuwjaarsdieet is de perfecte manier om dit te doen. Het gaat uit van ongeveer 1.500 calorieën per dag. Dat maakt het tot een gezonde afvalmethode en geen crashdieet.

De vuistregel bij het Vriendin Nieuwjaarsdieet is: je eet géén koolhydraten en eiwitten in dezelfde maaltijd. Koolhydraten vind je in brood, crackers en pasta. Eiwitten vind je onder andere in noten, eieren, yoghurt en vis. (Een langere lijst vind je op vriendin.nl).

Je eet tijdens dit dieet dus geen broodje met kaas, maar wel brood met humus en geroosterde groente samen.

Veel voedselcombinaties die ‘logisch’ lijken en die we vaak eten, zoals pasta met een kaassaus, moet je met dit dieet dus laten staan.

ZO WERKT HET

  • Fruitontbijt

Tot 12 uur ’s middags eet je 2 tot 3 stuks fruit.

  • Perfect match

Bij alles wat je eet, let je op de juiste voedselcombinaties. Vuistregel: geen koolhydraten en eiwitten in dezelfde maaltijd. Dus geen broodje met kaas of pasta met kip. Maar wel koolhydraten met groenten of eiwitten met groenten, zoals crackers met humus of kip met roerbakgroenten.

  • Minimaal 3 uur tussen elke maaltijd

Tussen elke hoofdmaaltijd zit (minstens) 3 uur. Pas dan is je maag leeg en kan de volgende maaltijd optimaal verteerd worden. Bij fruit mag dit al na 1 uur.

En als aanvulling op de weekmenu’s kies je elke dag 1 tussendoortje uit de snacklijst die je vindt op vriendin.nl.

HET VRIENDIN TRAININGSPLAN

Wil je afvallen, dan moet je meer energie verbranden dan je binnenkrijgt. Genoeg bewegen is dus een must. Daarom vormt het Vriendin Nieuwjaarstrainingsplan een belangrijk onderdeel van het dieet. Om de dag doe je een High Intensity Interval Training (HIIT) van 30 minuten. Deze training maak je elke week iets zwaarder en uitdagender. Download de app HIIT & Tabata – interval Timer om tijdens het sporten te gebruiken. Hiermee houd je de HIIT beter vol en zie je precies wat je moet doen en hoelang nog.

Personal trainer Eduard Bekkers:Ga er voor tweehonderd procent voor! Maar let op: een correcte uitvoering van de oefeningen – techniek en coördinatie – geeft het snelste resultaat en voorkomt blessures. Pas daarna werk je aan de snelheid in je herhalingen. Durf de grens van je vermoeidheid op te zoeken. Stop dus niet als het gaat branden in je spieren, want dat is juist het moment waarop je verandering creëert. Kortom, wanneer je de laatste herhaling van een oefening in de laatste seconde nog nét mooi kunt afmaken, heb je de optimale trainingsprikkel die je lichaam in een betere shape brengt. Doe je best en vergeet vooral niet te genieten!

Check het trainingsschema op Vriendin.nl/slank

het-dieetteam1

nieuwjaarsdieet2 nieuwjaarsdieet1

Geef als eerste een reactie